22 листопада 2017
ДЕРЖАВНА КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧА
СЛУЖБА УКРАЇНИ
01001, м. Київ, вул. Городецького 13
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2016 р. № 697-р "Питання Міністерства юстиції" Державна пенітенціарна служби України як центральний орган виконавчої влади з 30 вересня цього року припиняє виконання покладених на її функцій і повноважень з передачею їх до Міністерства юстиції України (постанова Кабінету Міністрів України від 18 травня 2016 р. № 343 "Деякі питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції").
23.12.2014
Державна пенітенціарна служба України

ОГЛЯД
про стан організації роботи із зверненнями громадян, що надійшли до апарату ДПтС України за 9 місяців 2014 року

Впродовж звітного періоду на адресу ДПтС України надійшло 8453 звернення від 10054 громадян (з урахуванням колективних звернень), що на 3933 звернень (або майже у 2 рази) більше, ніж за аналогічний період 2013 року. За 9 місяців 2013 року надійшло 4520 звернень.
Показник зведеної кількості звернень громадян, надісланих до апарату ДПтС України, у розрахунку на 1 тис. засуджених та осіб, узятих під варту, у середньому за 9 місяців 2014 року складає 93 звернення громадян. Це у 2,7 рази більше, ніж в аналогічному періоді 2013 року (34 звернення на      1 тис. засуджених та осіб, узятих під варту).


Впродовж 2014 року кількість засуджених у порівнянні з відповідним періодом 2013 року зменшилася на 31 %, проте кількість звернень громадян суттєво збільшилася.
Збільшення кількості звернень громадян було спричинено питаннями заявників щодо  виконання вимог Закону України «Про амністію у 2014 року» та Закону України «Про внесення змін до Кримінально-виконавчого кодексу України щодо адаптації правового статусу засуджених до європейських стандартів» та питаннями, пов’язаними з ситуацією у АРК Крим та м. Севастополь, Донецькій та Луганській областях.
У порівнянні з аналогічним періодом 2013 року значно збільшилася кількість звернень громадян, що надійшли через урядову «гарячу лінію» (майже у 5 разів), а також звернень, що надійшли за належністю з органів державної влади (у 2 рази).
У 2014 році за 9 місяців до апарату ДПтС України надійшло за належністю 2320 звернень громадян.

 

9 місяців 2014 року

кількість

%

Адміністрація Президента України

471

20,3%

Генеральна прокуратура України

904

39,0%

Секретаріат Уповноваженого з прав людини

173

7,4%

Верховна Рада України

132

5,6%

Кабінет Міністрів України

93

4,0 %

Інші міністерства та відомства

547

23,7%

Всього за належністю:

2320

100%

Найбільше за належністю до апарату ДПтС України надійшло звернень з Генеральної прокуратури України (904 звернення).
За ознакою надходження частка повторних звернень від загальної кількості звернень громадян за 9 місяців 2014 року склала 5,5 %                      (463 звернення).

 

9 місяців 2014 року

кількість

%

Первинні

7225

85,5 %

Повторні

463

5,5 %

Дублетні

530

6,2 %

Неодноразові

203

2,4 %

Масові

32

0,4%

Всього звернень за 9 місяців:

8453

 

За видами звернень частка скарг склала 11,3 % від загальної кількості звернень громадян (952 скарги).

 

9 місяців 2014 року

кількість

%

Скарга

952

11,3%

Пропозиція (зауваження)

53

0,6%

Заява (клопотання)

7448

88,1%

Всього звернень:

8453

 

До апарату ДПтС України звернення надходили – індивідуальні, колективні та анонімні.

 

9 місяців 2014 року

кількість

%

Індивідуальне

8049

95,2%

Колективне

185

2,2%

Анонімне

219

2,6%

Всього звернень:

8453

 

У зв’язку з реалізацією засудженими та особами, взятими під варту, права на користування телефоном (стаціонарним, мобільним) без обмежень збільшилась кількість звернень від засуджених через урядову телефонну «гарячу лінію», роботу якої забезпечує державна установа «Урядовий контактний центр» (далі – урядовий контактний центр), і через телефонну «гарячу лінію» ДПтС України.
До апарату ДПтС України за 9 місяців 2014 року через урядовий контактний центр надійшло 3029 звернень, що на 2 386 звернень більше, ніж в аналогічному періоді минулого року (643 звернень), тобто збільшення відбулося у 4,7 рази.
До апарату ДПтС України через урядовий контактний центр надійшло найбільше звернень у питаннях діяльності територіальних органів ДПтС України, установ виконання покарань, слідчих ізоляторів, навчальних закладів, що належать до сфери управління ДПтС України (далі – органи і установи ДПтС України), в:
Донецькій області – 397 звернень;
Одеській області – 317 звернень;
Житомирській області – 301 звернення.
Так, до апарату ДПтС України з урядового контактного центру найбільше надійшло звернень:
щодо діяльності Селидівської виправної колонії управління ДПтС України в Донецькій області (№82) з питань по застосуванню амністії, умовно-достроковому звільнення, неналежного відношення персоналу до засуджених (45 звернень)
щодо діяльності Маріупольського виправного центру управління ДПтС України в Донецькій області (№138) з питаннями переведення до інших виправних центрів, неналежного медичного забезпечення осіб, воля яких обмежена (79 звернень);
щодо діяльності Одеської виправної колонії управління ДПтС України в Одеській області (№ 14) з питаннями застування амністії, умовно-дострокового звільнення, незадовільного медичного забезпечення та інше (216 звернень);
щодо діяльності Бердичівської виправної колонії ДПтС України в Житомирській області (№ 70) з питаннями по застосуванню амністії, заміни режиму тримання, користуванню мобільним телефоном, невиплати заробітної платні засудженим, неналежного відношення до засуджених (102 звернення);
До апарату ДПтС України з урядового контактного центру найменше надійшло звернень щодо діяльності органів і установ ДПтС України в:
Закарпатській області – 1 звернення;
Тернопільській області – 6 звернень;
Івано-Франківській області – 16 звернень;
Чернівецькій області – 16 звернень.
Через телефонну «гарячу лінію» ДПтС України за 9 місяців 2014 року звернулося 230 громадян щодо порушень прав засуджених, неналежного ставлення до засуджених, зловживанням службовим становищем персоналом Бердичівської виправної колонії управління ДПтС України в Житомирській області(№ 70), Коростенської виправної колонії управління ДПтС України в Житомирській області (№ 71), Замкової виправної колонії управління ДПтС України в Хмельницькій області (№ 58), Старобабанівської виправної колонії управління ДПтС України у Черкаській області (№ 92).
За 9 місяців 2014 року до приймальні громадян апарату ДПтС України звернулось 489 заявників, що складає 5,8% від загальної кількості звернень ДПтС України, що надійшли на адресу ДПтС України.
У відповідності із затвердженими графіками особистого прийому громадян керівництвом ДПтС України та керівниками структурних підрозділів апарату ДПтС України за 9 місяців 2014 року було здійснено  82 особистих прийоми громадян, на які звернулось 159 громадян, що складає 1,6 % від загальної кількості заявників.
Робота приймальні громадян апарату ДПтС України спрямована на  надання первинної правової допомоги заявникам, оперативне вирішення порушених ними питань та надання обґрунтованих роз’яснень.
Звернення громадян, що надішли до апарату ДПтС України, найбільше стосувалися діяльності органів і установ ДПтС України в:
Донецької області– 737 звернень    (8,7%);
Житомирської області– 708 звернень    (8,3%);
Дніпропетровської області– 642 звернення  (7,6%);
Хмельницької області – 506 звернень    (6,0%);
м. Києві та Київській області– 497 звернень    (5,9%).
Найменше надійшло звернень громадян, які стосувались діяльності органів і установ ДПтС України в:
Чернівецькій області– 73 звернення    (0,86%);
Тернопільській області– 60 звернень      (0,71%);
Івано-Франківській області– 53 звернення    (0,63%);
Волинській області – 49 звернень      (0,58%);
Закарпатській області– 28 звернень      (0,33%).
Зокрема, до апарату ДПтС України за 9 місяців 2014 року найбільше надійшло звернень громадян стосовно діяльності виправних колоній            (5281 звернення, або 62,3 %), і найменше стосувались діяльності апарату ДПТС України (2 звернення, або 0,02%)
Найчастіше на адресу ДПтС України зверталися засуджені, особи, взяті під варту, та їх родичі. Цією категорією заявників було порушено 7662 питання, що складає 90,6 % від загальної кількості питань, порушених у звернень громадян.
Персоналом, пенсіонерами та колишніми працівниками органів і установ ДПтС України у зверненнях було порушено 331 питання, що становить 3,9 % від загальної кількості порушених у зверненнях громадян питань.
Іншими громадянами було надіслано 460 звернень, що складає 5,4% усіх питань, порушених у зверненнях.

Персоналом та пенсіонерами органів і установ ДПтС України найчастіше порушувалися питання щодо:
виплати заробітної плати, грошового забезпечення тощо – 117 питань (35,3 % від загальної кількості питань персоналу та пенсіонерів органів і установ ДПтС України);
звільнення чи поновлення на службі, присвоєння спеціальних звань тощо – 95 питань (28,7 %);
порушень при розподілі житла, надання житла тощо –21 питання (6,3%).
Впродовж 9 місяців 2014 року від персоналу органів і установ ДПтС України надійшло 51 звернення щодо неправомірних дій керівництва органів і установ ДПтС України.
Найчастіше порушувались питання:
щодо зловживання керівництвом органів і установ ДПтС України своїм службовим становищем (Сумська, Київська, Тернопільська області);
щодо корупційних діянь з боку керівництва органів і установ ДПтС України (Вінницька, Кіровоградська, Донецька, Херсонська та Чернівецька області).
щодо вчинення правопорушень керівниками органів і установ ДПтС України (з них надійшло 3 звернення щодо правопорушень керівництвом Черкаської виправної колонії (№ 62), 2 звернення щодо правопорушень керівництвом Херсонської виправної колонії (№ 61).

Засуджених, осіб, узятих під варту, та їх родичів переважно цікавили питання щодо умов тримання засуджених та ув’язнених в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах ( 5759 звернень ), а саме :
1549 звернень – щодо застосування акта про амністію;
1394 звернення – щодо переведення засуджених з однієї виправної колонії до іншої того ж самого рівня безпеки або у зв’язку із зміною умов тримання;
723 звернення – щодо незадовільного медичного обслуговування засуджених та осіб, узятих під варту, направлення їх до лікарень при установах виконання покарань, забезпечення права вільного вибору лікаря;
553 звернення – щодо умовно-дострокового звільнення засуджених;
249 звернень – щодо вирішення питань, пов’язаних з умовами тримання, порядком та умовами відбування покарань, не пов’язаного з позбавленням волі;
411 звернень – щодо направлення засуджених із слідчих ізоляторів до конкретного регіону або установи;
236 звернень – щодо порушення прав засуджених та осіб, узятих під варту;
198 звернень – щодо неналежних умов тримання засуджених та осіб, узятих під варту;
121 звернення – щодо звільнення у зв’язку з тяжким захворюванням;
83 звернення – щодо ненадання дозволу на побачення, отримання передачі, посилки засудженими та особами, взятими під варту;
66 звернень – щодо помилування засуджених;
65 звернень – щодо неповідомлення рідним про місце відбування покарання засуджених;
51 звернення – щодо працевикористання засуджених;
48 звернень – щодо видачі паспорта громадянина України засудженим;
8 звернень – щодо незаконного вилучення особистих речей у засуджених;
4 звернення – щодо ненадання дозволу на укладання (розірвання) шлюбу.
Даною категорією осіб було порушено 888 питань (12%) щодо неправомірних дій персоналу органів і установ ДПтС України.
У 186 зверненнях порушувалися питання щодо діянь персоналу органів і установ ДПтС України з корупційними ознаками.

Звернення, які надійшли до апарату ДПтС України за 9 місяців 2014 року, були розглянуті:
у термін до 5 діб                                             129 звернень (1,5%);
у термін до 15 діб                                           3247 звернень (38,4%);
у термін до одного місяця                              5007 звернень (59,2%);
у термін до 45 діб                                           55 звернень (0,65%).
Терміни розгляду 55 звернень продовжувалися до 45 днів, у зв’язку з необхідністю додаткового вивчення питання звернень відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян». Заявникам надавалися проміжні відповіді.
Найбільша кількість звернень знаходилась на розгляді у:
департаменті охорони, нагляду і безпеки, режиму та контролю за виконанням судових рішень                                        4561 звернення   (54,0%);
управлінні соціально-психологічної
роботи із засудженими  – 1049 звернень  (12,41%);
управлінні охорони здоров’я
та медико-санітарного забезпечення – 1045 звернень  (12,36%);
департаменті фінансового 0забезпечення
та бухгалтерського обліку – 405 звернень    (4,8%);
управлінні внутрішньої безпеки– 322 звернення (3,8%);
департаменті по роботі з персоналом – 304 звернень    (3,6%);
управлінні ресурсного забезпечення– 177 звернень    (2,1%)
управлінні організаційно-аналітичного та
документального забезпечення – 159 звернень    (1,9%);
управлінні оперативно-розшукової
роботи – 153 звернення  (1,8%);
управлінні виробничої діяльності – 55 звернень      (0,65%).

Відділ документального забезпечення
та розгляду звернень громадян
управління організаційно-аналітичного 
та документального забезпечення
 

версія для друку
Заступник міністра
Чернишов
Денис Вікторович
Розширений пошук »