19 листопада 2017
ДЕРЖАВНА КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧА
СЛУЖБА УКРАЇНИ
01001, м. Київ, вул. Городецького 13
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2016 р. № 697-р "Питання Міністерства юстиції" Державна пенітенціарна служби України як центральний орган виконавчої влади з 30 вересня цього року припиняє виконання покладених на її функцій і повноважень з передачею їх до Міністерства юстиції України (постанова Кабінету Міністрів України від 18 травня 2016 р. № 343 "Деякі питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції").
27.05.2016
Державна пенітенціарна служба України

Огляд
стану організації роботи із зверненнями громадян, що надійшли до апарату в I кварталі 2016 року

На виконання розділу IV Порядку розгляду звернень громадян у Державній кримінально-виконавчій службі України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23.07.2013 №1475/5, та пункту 3 наказу ДПтС України від 12.03.2012 №130 «Про затвердження форм звітності про стан організації роботи із зверненнями громадян в апараті Державної пенітенціарної служби України, органах, установах виконання покарань, слідчих ізоляторах і навчальних закладах, що належать до сфери управління Державної пенітенціарної служби України» проаналізовано стан організації роботи із зверненнями громадян, які надійшли до апарату ДПтС України в I кварталі 2016 року.

Загальна характеристика звернень громадян, що надійшли
до апарату ДПтС України в I кварталі 2016 року

Упродовж I кварталу 2016 року на адресу апарату ДПтС України надійшло 2174 звернення від 2848 громадян (з урахуванням колективних звернень), що на 2 звернення менше, ніж за аналогічний період 2015 року (у I кварталі 2015 року - 2176 звернень).

Незважаючи на те, що загальна кількість засуджених та осіб, узятих під варту, у 2016 році, у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року, зменшилася на 7629 осіб, загальний показник зведеної кількості звернень громадян, надісланих до апарату ДПтС України, у розрахунку на 1 тис. засуджених та осіб, узятих під варту, у середньому складає 34 звернення громадян (аналогічний період 2015 року - 30 звернень).
Така кількість звернень громадян спричинена питаннями заявників щодо виконання вимог Закону України «Про внесення зміни до Кримінального кодексу України щодо удосконалення порядку зарахування судом строку попереднього ув’язнення у строк покарання».

Характеристика звернень громадян, що надійшли до апарату ДПтС України через урядову телефонну «гарячу лінію»
і телефонну «гарячу лінію» ДПтС України

Упродовж I кварталу 2016 року урядова телефонна «гаряча лінія», роботу якої забезпечує державна установа «Урядовий контактний центр» (далі – урядовий контактний центр), забезпечила цілодобове функціонування та надходження звернень громадян, у тому числі тих, у яких порушені питання, що належать до компетенції ДПтС України.
Основні питання, що порушувалися у зверненнях громадян, які надходили через урядову телефонну «гарячу лінію» і телефонну «гарячу лінію» ДПтС України, стосувалися забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, праці та соціального захисту, охорони здоров’я, умов тримання засуджених, фінансових питань, питання діяльності посадових і службових осіб та фактів корупції.
До апарату ДПтС України у I кварталі 2016 року через урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 835 звернень, що на 318 (на 38,0%) звернень більше, ніж у I першому кварталі 2015 року (517 звернень). Найбільше звернень стосувалися діяльності органів і установ ДПтС України у:
Дніпропетровській області – 164 звернень;
Житомирській області – 92 звернення;
м.Києві та Київській області – 54 звернення;
Запорізькій області – 50 звернень.

Так, до апарату ДПтС України з урядового контактного центру найбільше надійшлозвернень стосовно діяльності:

Синельниківської виправної колонії (№94) (45 звернень), Дніпропетровської установи виконання покарань (№4) (24 звернення), управління ДПтС України у Дніпропетровській області з питань переведення з однієї установи до іншої того ж самого рівня безпеки або у зв’язку із зміною умов тримання; перерахування строку відповідно до Закону України «Про внесення зміни до Кримінального кодексу України щодо удосконалення порядку зарахування судом строку попереднього ув’язнення у строк покарання», провокування засуджених до конфліктів працівниками установи, неналежного медичного обслуговування;

Райківської виправної колонії (№ 73) (31 звернення), Коростенської виправної колонії (№ 71) та Бердичівської виправної колонії (№ 70) по (21 зверненню) управління ДПтС України в Житомирській області з питань корупційних діянь адміністрацій установ, побиття засудженого іншими засудженими, відсутності опалення в кімнатах тривалих побачень, щодо тиску, порушення прав засуджених, посягання на честь та гідність засуджених з боку адміністрацій установ, упередженого ставлення персоналу установи до засуджених, неналежних умов тримання, незадовільного медичного обслуговування;

Ірпінського виправного центру (№132) (23 звернення), Київського слідчого ізолятора (15 звернень) управління ДПтС України в м. Києві та Київській області з приводу ненарахування заробітної плати та премії працівникам установи, неналежних умови тримання засуджених, неповернення ув’язненому його особистих речей, голодування засудженого через порушення його прав, оформлення паспорта, ненадання медичної допомоги засудженому та погроз з боку адміністрації;

Софіївської виправної колонії (№55) (10 звернень) управління ДПтС України в Запорізькій області з питань видачі паспорта громадянина України, незадовільного медичного обслуговування, вчинення правопорушень персоналом установи, щодо умовно-дострокового звільнення.

До апарату ДПтС України з урядового контактного центру найменше надійшло звернень щодо діяльності органів і установ ДПтС України в:
Чернівецькій області – 1 звернення;
Тернопільській області – 2 звернення;
Волинській області – 3 звернення;
Черкаській області – 8 звернень.

Через телефонну «гарячу лінію» ДПтС України у I кварталі 2016 року до апарату ДПтС України звернулося 247 громадян. Більшість заявників телефонували, щоб отримати інформацію довідкового характеру. Таким чином, оперативно вирішено 98,4% усних звернень, а 1,6 %, або 4 звернення (I квартал 2015 року – 70 звернень), були зареєстровані та передані на розгляд до відповідних структурних підрозділів.
У зазначених зверненнях найчастіше порушувалися питання щодо:
виплати вихідної допомоги при звільненні за хворобою працівника управління ДПтС України в Донецькій області;
незаконних відрахувань з пенсії засудженого інваліда 2 групи, який відбуває покарання в Городищенській виправній колонії управління ДПтС України в Рівненській області (№ 96);
переведення з однієї установи до іншої того ж самого рівня безпеки.

Класифікація звернень за категоріями та заявленими питаннями

Найчастіше на адресу ДПтС України зверталися засуджені, особи, взяті під варту, та їх родичі. Цією категорією заявників було порушено 1936 питань, що складає 89,1% від загальної кількості питань, порушених у зверненнях громадян.
Персоналом, пенсіонерами та колишніми працівниками органів, установ виконання покарань, слідчих ізоляторів, підприємств установ виконання покарань, інших підприємств, установ та організацій, утворених для забезпечення виконання завдань Державної кримінально-виконавчої служби України (далі - органи і установи ДПтС України), у зверненнях порушено 129 питань, що становить 5,9% від загальної кількості питань, порушених у зверненнях громадян.
Іншими громадянами надіслано 109 звернень, або 5,0%.

Засуджених, осіб, узятих під варту, та їх родичів переважно цікавили питання щодо умов тримання засуджених та ув’язнених в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах (1936 звернень, або 54,5% звернень цієї категорії заявників), у тому числі:
468звернень (21,5%) щодо переведення засуджених з однієї виправної колонії до іншої того ж самого рівня безпеки або у зв’язку із зміною умов тримання;
240звернень(10,9%) стосовно незадовільного медичного обслуговування засуджених та осіб, узятих під варту, направлення їх до лікарень при установах виконання покарань, забезпечення права вільного вибору лікаря;
108 звернень (4,9%) про направлення засуджених із слідчих ізоляторів до конкретного регіону або установи;
56 звернень (2,6%) стосовно неналежних умов тримання засуджених та осіб, узятих під варту, тощо;
32звернення (1,5%) щодо вирішення питань, пов’язаних з умовами тримання, порядком та умовами відбування покарань, не пов’язаних з позбавленням волі.
Також надходили звернення щодо звільнення від відбування покарання шляхом:
умовно-дострокового звільнення – 104 звернення (4,8%);
застосування акта про амністію – 19 звернень (0,9%);
звільнення у зв’язку з тяжким захворюванням – 16 звернень (0,7%);
застосування акта про помилування – 3 звернення (0,1%).

Від зазначених вище осіб також надійшло 194 звернення (10,0%) щодо неправомірних дій персоналу органів і установ ДПтС України, із них 71 звернення щодо неналежного ставлення до осіб, позбавлених волі, осіб, воля яких обмежена, та 64 звернення щодо діянь з корупційними ознаками.

Персоналом та пенсіонерами органів і установ ДПтС України найчастіше порушувалися питання щодо:
фінансового забезпечення – 55 звернень (2,5% від загальної кількості звернень персоналу та пенсіонерів органів і установ ДПтС України);
кадрових питань – 38 звернень (1,7%);
комунально-побутового забезпечення – 16 звернень (0,7%).
Упродовж I кварталу 2016 року від персоналу органів і установ ДПтС України надійшло 7 звернень (2,2%) щодо неправомірних дій керівництва органів і установ ДПтС України.

Характеристика звернень громадян, що стосуються
діяльності органів і установ ДПтС України

Із загальної кількості зареєстрованих у I кварталі 2016 року звернень найбільше надійшло звернень громадян стосовно діяльності виправних колоній (1156 звернень, або 53,2%), слідчих ізоляторів (449 звернень, або 20,7%), виправних центрів (239 звернень, або 11,0%), діяльності навчальних закладів ДПтС України (11 звернень, або 0,5%), територіальних органів управління ДПтС України (10 звернень, або 0,5%), виховних колоній (14 звернень, або 0,6%), щодо діяльності апарату ДПтС України надійшло 2 звернення (0,09%).

Звернення громадян, що надішли до апарату ДПтС України, найбільше стосувалися діяльності органів і установ ДПтС України у:

Дніпропетровській області – 281 звернення (12,9%);
Донецькій області – 220 звернень (10,1%);
м.Києві та Київській області – 164 звернення (7,5%);
Житомирській області – 142 звернення (6,5%);
Хмельницькій області – 102 звернення (4,7%);

Найменше надійшло звернень громадян, які стосувалися діяльності органів і установ ДПтС України в:

Закарпатській області – 10 звернень (0,5%);
Чернівецькій області – 10 звернень (0,5%);
Тернопільській області – 14 звернень (0,6%);
Івано-Франківській області – 18 звернень (0,8%);
Волинській та Черкаській областях по 19 звернень (0,9%).

Отримані протягом звітного періоду 2016 року звернення громадян переважно стосувалися діяльності органів і установ ДПтС України щодо забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, праці і заробітної плати, а також простежується тенденція до збільшення кількості скарг щодо поліпшення медичного обслуговування, забезпечення лікарськими засобами та виробами медичного призначення.
Непоодинокими є звернення, де заявники інформують щодо неправомірних дій персоналу органів і установ ДПтС України (діяння з корупційними ознаками, неналежне ставлення до осіб, позбавлених волі, осіб, воля яких обмежена).

За формою надходження до апарату ДПтС України звернення поділяються таким чином:

I квартал
2016 року

I квартал 2015 року

Динаміка, +/-

Кількість звернень, +/-

% , (+/-)

Поштою від громадян

534

553

-19

-3,4%

На особистому прийомі

64

115

-51

-44,3%

Через уповноважену особу

27

29

-2

-6,9%

Через органи влади

509

693

-184

-26,5%

Через «Урядовий контактний центр»

835

517

+318

+61,9%

Через телефонну «гарячу лінію» ДПтС України

4

70

-66

-98,5%

Від інших органів, установ, організацій

18

33

-15

-54,5%

З органів і установ ДПтС України

78

81

-3

-3,7%

Електронною поштою

102

81

+21

-20,6%

Факсимільним зв’язком

3

3

0

0,0%

Через ЗМІ

0

1

-1

0,0%

Усього:

2174

2176

-2

-0,09%

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року значно збільшилась кількість звернень громадян, які надійшли через Державну установу урядовий контактний центр (майже на 61,9%). Збільшення кількості і гострота звернень заявників вказує на необхідність більш ефективного реагування на проблемні питання заявників, подальшого удосконалення роботи із зверненнями громадян.
У ДПтС України електронні звернення реєструються і розглядаються відповідно до Порядку розгляду звернень громадян у Державній кримінально-виконавчій службі України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23 липня 2013 року № 1475/5 (із змінами).
Адреса електронної пошти ДПтС України для отримання електронних звернень us@kvs.gov.ua

Протягом I кварталу 2016 року до апарату ДПтС України надійшло за належністю з органів влади 509 (23,4%) звернень громадян:

I квартал
2016 року

I квартал 2015 року

Динаміка

кількість звернень, +/-

% , (+/-)

Адміністрація Президента України

107

138

-31

-22,5%

Верховна Рада України

19

38

-19

-50,0%

Кабінет Міністрів України

8

27

-19

-29,6%

Секретаріат Уповноваженого з прав людини

106

153

-47

-30,7%

Генеральна прокуратура України

78

133

-55

-41,4%

Міністерство юстиції України

162

180

-18

-10,0%

Інші міністерства та відомства

29

24

-4

-14,3%

Усього за належністю:

509

693

-184

-26,5%

Найбільше за належністю до апарату ДПтС України надійшло звернень із Міністерства юстиції України (162 звернення або 31,8%), Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (106 звернень, або 20,8%), Адміністрації Президента України (107 звернень або 21,0%).
ДПтС України в межах компетенції вживає заходів, спрямованих на забезпечення надання відповідей народним депутатам України на їх запити та звернення у строки, передбачені статтями 15, 16 Закону України «Про статус народного депутата України».
У I кварталі 2016 року до ДПтС України надійшло 29 звернень і запитів від народних депутатів України (у I кварталі 2015 року - 9 запитів і звернень).
Усі звернення розглянуто своєчасно, порушень строків розгляду звернень та запитів народних депутатів України не допущено.
Питання щодо надання відповідей народним депутатам України на їх запити та звернення у строки, передбачені законодавством, перебуває на постійному контролі.
Крім того, у зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення зміни до Кримінального кодексу України щодо удосконалення порядку зарахування судом строку попереднього ув’язнення у строк покарання» у звітному періоді було зареєстрованно та розглянуто 133 звернення громадян.

Характеристика звернень за ознакою надходження, з яких частка повторних звернень, від загальної кількості звернень громадян у I кварталі 2016 року склала 5,3% (115 звернень).

I квартал
2016 року

I квартал
2015 року

кількість
звернень

% від загальної кількості звернень

кількість
звернень

% від загальної кількості звернень

Первинні

1929

88,7%

1927

88,6%

Повторні

115

5,3%

95

4,4%

Дублетні

89

4,1%

111

5,1%

Неодноразові

41

1,9%

43

1,9%

Масові

0

0,0%

0

0,0%

Усього звернень:

2174

100%

2176

100%

Відбулося незначне збільшення надходження повторних звернень громадян (на 17,4%, або на 20 звернень) у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року.
Безвідповідальне ставлення до розгляду звернень громадян адміністраціями установ виконання покарань і слідчих ізоляторів спричиняє збільшення повторних звернень, у яких порушуються питання, вирішення яких належить безпосередньо до компетенції цих установ.

За видами звернень частка скарг склала 3,5% від загальної кількості звернень громадян (75 скарг).

I квартал 2016 року

I квартал 2015 року

кількість
звернень

% від загальної кількості звернень

кількість
звернень

% від загальної кількості звернень

Скарга

75

3,5%

217

9,9%

Пропозиція

3

0,1%

5

0,2%

Заява (клопотання)

2096

96,4%

1954

89,9%

Усього звернень:

2174

100%

2176

100%

До апарату ДПтС України надходили індивідуальні, колективні та анонімні звернення.

I квартал 2016 року

I квартал 2015 року

кількість
звернень

% від загальної кількості звернень

кількість
звернень

% від загальної кількості звернень

Індивідуальне

2076

95,5%

2085

95,9%

Колективне

33

1,5%

42

1,9%

Анонімне

65

3,0%

49

2,2%

Усього звернень:

2174

100,0%

2176

100,0%

Організація особистого прийому громадян

У I кварталі 2016 року до приймальні громадян ДПтС України звернулося 55 заявників, що складає 1,9 % від загальної кількості заявників, та зареєстровано 55 звернень, що складає 2,5 % від загальної кількості звернень, що надійшли на адресу ДПтС України.
Робота приймальні громадян ДПтС України була спрямована на надання первинної правової допомоги заявникам, оперативне вирішення порушених у зверненнях питань, надання якісних консультативних послуг громадянам, які звернулися на особистий прийом. Так, оперативно вирішено (у день надходження) 18 звернень, або 15 % від загальної кількості звернень, що зареєстровані у приймальні громадян ДПтС України.
Усі зареєстровані звернення громадян є заявами, скарг у звітному періоді не надходило. Частка повторних звернень складає 3 одиниці, або 5,5 %.
За звітний період 25 громадян виявили бажання потрапити на особистий прийом громадян до керівництва ДПтС України та керівників структурних підрозділів. Відповідно до затверджених графіків особистого прийому громадян було організовано та проведено 15 особистих прийомів. У порівнянні із звітним періодом минулого року кількість особистих прийомів громадян зменшилася на 7 одиниць, а кількість громадян, які звернулися на особистий прийом, зменшилася на 3 особи.
Особистий прийом громадян керівництвом ДПтС України проводився 3 рази (20 %). Під час особистого прийому громадян у приймальні громадян ДПтС України Голова ДПтС України прийняв 15 громадян, перший заступник Голови ДптС України та заступник Голови ДПтС України прийняли по одному громадянину.
Керівники структурних підрозділів ДПтС України 12 разів (80%) брали участь в особистому прийомі громадян.

Терміни розгляду звернень громадян

Звернення, які надійшли до апарату ДПтС України у I кварталі 2016 року, були розглянуті в термін:


до 5 діб

-30 звернень (1,4%);

до 15 діб

-909 звернень (41,8%);

до одного місяця

-943 звернення (43,3%);

до 45 діб

-7 звернень (0,3%).

Терміни розгляду 7 звернень продовжувалися до 45 днів у зв’язку з необхідністю додаткового вивчення порушених у зверненнях питань відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян». Заявникам надавалися проміжні відповіді.

У I кварталі 2016 року порушень термінів розгляду звернень громадян в апараті ДПтС України не допущено.

Розгляд звернень громадян
у структурних підрозділах апарату ДПтС України

Звернення громадян розглядалися структурними підрозділами апарату ДПтС України, а саме:

департаментом охорони, нагляду і безпеки, режиму та контролю за виконанням судових рішень

- 1049 звернень

(48,3%);

управлінням охорони здоров’я та медико-санітарного забезпечення

-315 звернень

(14,5%);

управлінням соціально-психологічної
роботи із засудженими

- 189 звернень

(8,7%);

департаментом фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку

- 133 звернення

(6,1%);

департаментом по роботі з персоналом

- 129 звернень

(5,9%);

управлінням внутрішньої безпеки

- 102 звернення

(4,7%);

управлінням ресурсного забезпечення

- 54 звернення

(2,5%);

управлінням оперативно-розшукової роботи

- 48 звернень

(2,2%);

управлінням виробничої діяльності

- 37 звернень

(1,7%);

управлінням забезпечення діяльності Голови Служби

- 17 звернень

(0,8%);

управлінням організаційно-аналітичного та документального забезпечення

- 17 звернень

(0,8%);

управлінням кримінально-виконавчої інспекції

- 7 звернень

(0,3%);

сектором державного нагляду за охороною праці та навколишнім середовищем

- 7 звернень

(0,3%);

відділом правового забезпечення

- 5 звернень

(0,2%);

управлінням технічного забезпечення

- 2 звернення

(0,09%);

управлінням міжнародної діяльності та взаємодії із засобами масової інформації

- 1 звернення

(0,04%);

сектором мобілізаційної роботи та цивільного захисту

- 0 звернень

(0,0%);

Департаментом забезпечення діяльністі ДПтС України

- 39 звернень

(1,8%).

управлінням капітального будівництва та розвитку ДПтС України

- 21 звернення

(0,9%);

Примітка:cтаном на 04.01.2016 2 звернення, що надійшли у I кварталі 2016 року до апарату ДПтС України, знаходилися на розгляді керівництва апарату ДПтС України.
При цьому 500 (або 22,9% від загальної кількості) звернень надіслано за належністю для виконання до територіальних органів управління ДПтС України.

Відділ документального забезпечення
та розгляду звернень громадян
управління організаційно-аналітичного
та документального забезпечення

версія для друку
Заступник міністра
Чернишов
Денис Вікторович
Розширений пошук »